fredag 13 maj 2011

Error

Vet inte riktigt vad som händer med denna blogg. Ett inlägg har bara försvunnit, men ok det är en värdslig sak som Karlsson på taket sa.
Häggmispel i full blom
Ialla fall så har det börjat att blomma nåt alldeles fantastiskt, Häggmisplarna blommar och samtidigt med dom har körsbärsträden också slagit ut. Nu är det vackert!                                                                               
Clematis macropetala







Såg också att häggen blommar för fullt. Vi får nog trots allt vara glada för det regn som kom och som fortfarande kommer. Jag som har sandjord i min trädgård är då iaf det för det var väldigt torrt innan.
Nu har det mesta satt igång att växa. Mest av allt ogräset förstås men jag har inte så mycket tid att ligga ute och rensa just nu eftersom jag faktiskt har renoveringen av köket som prio-1. Hönsen får ta hand om ogräset så länge.
Det dröjer nog en dryg vecka innan jag kan gå ut och engagera mig i trädgården men då har jag ialla fall ett nymålat och nykaklat kök.
Nu säger jag hej för denna gång så får vi se om detta inlägg får vara kvar.

1 kommentar:

  1. Ja nu går det fort i trädgården. Försöker blunda med ena ögat så att jag inte ser allt ogräs, har så förtvivlat ont i nacken efter fönstermålandet.
    Vår björk som blixten slog ner i förra sommaren är halvdöd så den ska tas bort, ja man hinner aldrig ikapp.....bara att gilla läget o göra så gott man kan! Ska bli spännande att se ditt kök!
    Kram Susanne

    SvaraRadera