söndag 6 mars 2011

Vasaloppssöndag

Maken B började sitt TV-tittande  vid 8-tiden, efter att först ha bjudit mig kaffe på sängen. Jag låg kvar och njöt och läste en bok. Efter ett tag gick jag upp, städade övervåningen och kunde för första gången sen november, öppna fönstret riktigt och vädra. Jag samlade ihop blomskotten som stått inne och rotat sig, och gick ut i blomrummet där de fick ny jord. Passade också på att ta in några fler övervintrade pelargoner. Katten Nils var intresserad åskådare. Han vill gärna vara i centrum



Orkidéerna fick sig en rotblöta med näring. Efter middagen blev det ju 5-mil på skidor och då passade jag på att brodera färdigt en duk som legat i säkert 10 år. Ja, jag satt framför TV.n men det räcker ju att lyssna.
Nu ikväll så kan jag konstatera att något uteliv det blev det inte för mig denna söndag, men jag tycker det blev mycket gjort inomhus och det känns bra det också. Nu märks det ju tydligt att varmare tider kommer och då blir det ju automatiskt mer utetid.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Kul att se dig här!
    Jag satt och stickade framför tv på Vasaloppsdagen, ungefär som dig.

    Mycket intressant vad du skriver och kommer att skriva om plantor och blommor.

    Hälsningar,
    Johanna
    (Josien i holländska ;-) )

    SvaraRadera