tisdag 29 mars 2011

Aprilväder i mars månad

Vaknade i morse att snön vräkte ner. Ja, vad ska man säga. Dom gamla sa alltid att det måste ner för att kunna bli riktig vår och vi får väl tro på det då. Just nu skiner solen men för 10 minuter sedan tog jag ett kort och då såg det ut såhär.
Jag har målat lite under veckoslutet. En skänk som B snickrat för många år sedan och som varit omålad eftersom det var så himla modernt med trävitt på den tiden. Nu är den målad vit och det blev så bra att jag nu börjat att måla en blombänk (också trävit). Den är lite jobbigare eftersom det är så mycket pinnar och tjafs. Men skam den som ger sig. Jag har också en fantasi om att lasera taket vitt i sovrummet, men jag får nog göra det utan att tala om för B först för han tycker naturfärgat trätak är så snyggt.  På blomfronten har detta hänt att jag fått några små lökar från Odla.nu. Det är oxalis i 2 former (Lyckoklöver) och en lökväxt som heter Nerine. Ska bli spännande att se när de kommer upp och förhoppningsvis börjar blomma.
Så här blev i alla fall skänken.
Knopparna är köpta på Tradera och ser ut så här
Vi hörs!

2 kommentarer:

  1. Fint blev det! Tycker som du att det är fint med vita tak, rummen blir större o luftigare. Tror du det blir varmt någon gång?? Känns hopplöst!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Jag fryser som en liten skit men hoppas och hoppas på lite värme snart.
    Kram Ingrid

    SvaraRadera