fredag 18 mars 2011

Bakdag

Idag har det snöat. Fy vad humöret går ner. Ändå är det ju ganska mysigt.......om man får vara inne alltså. Jag tog och bakade lite limpor. Det är avkopplande och bra, sen luktar det ju så gott.
5 dl vatten, 50 gr, jäst, 2 dl farinsocker 2 tsk salt, 2 ägg och ca. 20 dl rågsikt. Blanda allt. Jäs 30 min. Dela degen i 4 bitar och forma dem till runta kakor och lägg på plåt (en i vart hörn). Jäs i 30 min och grädda i 200 grader i 30 min. Jättelätt och gott.
Tog också - trots vädret - och satte upp lite lättare gardiner i hallen. Det lättar upp humöret och känns som man uppmanar våren att komma lite fortare. Nogrannare fönstertvätt får vänta till lite bättre och varmare väder.
Jag har också varit och fått en lättare ansiktsbehandling. Underbart. Fick presentkort i julas. Toppen, sånt uppskattas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar