lördag 12 mars 2011

Lördagen den 12 mars

Vårsådden har kommit igång lite smått. Jag har sått 4 sorters tomater, 2 sorters paprika och lite 1-åriga sommarblommor som jag ska ha i krukor. Så här fint har de kommit upp, men nu ska de ställas ut i "blomrummet" där det är fullt ljus men svalare. Då kan man hoppas på fina knubbiga plantor så småningom.
Det är riktigt vackert väder idag. Det droppar från taken men det blåser lite kyligt så Nisse sitter gärna i fönstret och kollar. Det kan ju komma någon okastrerad hankatt förbi på gården och då är det skönt att sitta på betryggande avstånd.

Den här klockan är inropad på Tradera. Jag tycker den är så fin och så har den en så skön klang också. Jag har köpt en hel del på den auktionssiten och har (hittills) haft en fantastisk tur att få bra saker till bra priser. Jag vill gärna ha lite "nya" gamla saker till vårt nyrenoverade kök, problemet är bara att köket inte blir renoverat förrän i sommar och jag inte kan vänta med att ställa fram dem, men vad gör väl det. Vackra saker ska man ha framme så man kan titta på dem.
Ha det bra!
,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar