torsdag 24 mars 2011

Kärt återseende

Idag var det träning inne i Leksand på Life´n Joy. Efteråt åkte jag och min väninna Aina till Hotell Dalecarlia där vi träffade två av våra fd arbetskamrater. Tänk att det är 2 år sedan vi fick sluta och städbolaget tog över. Iris och Kosa var "ungdomarna" i gänget och de valde att jobba kvar åt städbolaget när jag och Aina valde att ta ut pension istället. Jag 3 år i förtid och Aina 2 år i förtid. Inte är det speciellt roligt att åka dit och se hur det är nu för tiden. Man tycker ju alltid att det var bättre förr. Hur som helst var det trevligt att träffas och vi fick en liten gemensam fikastund med kaffe och semla som vi köpt med oss.

I går hade vi oppsittu. Vi är 8 damer/grannar här i byn som träffas varannan vecka på lite kaffe och trevlig samvaro och igår träffades vi hemma hos mig i Hansgården. Kunde inte motstå att göra lite vårlikt på kaffebordet så jag köpte dessa små söta penséer i Leksand.


Hade också kärt besök av det minsta barnbarnet Yavanna. Vi sjöng "Björnen sover", "Ekorrn´satt i granen", "Blinka lilla stjärna där" med fl. och tänk att "ungen" kan texten till nästa alla. Kan ni se nu hur farmor riktigt pöser av stolthet. Snart 2 år men redan en riktigt stor repertoar av barnvisor.........och den långa ludna fansen. :-)

Ha det bra!  

1 kommentar:

  1. Hej!
    Fick nyss nys om din blogg! Kul nu måste jag kika lite.....
    Tack för senast förresten.
    Kram Susanne

    SvaraRadera