tisdag 1 mars 2011

Vårvinter

Man brukar säga att våren börjar visa sig runt Vasaloppet och visst är det så, även i år. Kalla nätter men riktigt vackra dagar med takdropp. I morse var det - 15 grader och rimfrost på träden. Domherrarna som satt i buskarna runt fågelbordet var riktigt dekorativa. Deras läte är väl inget att skriva hem om direkt men på nåt sätt så passar det in med vintern - kort och lite kargt och melankoliskt.
Inne i blomrummet börjar pelargonerna att hämta sig efter sin vintervila.

Jag har ökat på vattningen och de som har knoppar och som jag tar in, dom har jag börjat ge lite näring. Dom får ju stå i  söderfönstren så de får maximalt med sol och där trivs de ju bra. Jag har även tagit in min Bouganvillia som också övervintrat i blomrummet. Den planterades om och hänger nu i ett söderfönster och börjar på att se riktigt grön och fin ut - och nu när jag tog kortet så såg jag att den faktiskt har en hel del knoppar. Kul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar