tisdag 15 mars 2011

Planering

Nu när vårsolen börjar på att tära på snön, så börjar också tankarna fara i huvudet: Vad kan jag hitta på för nytt till trädgården i sommar? Just nu tänker jag Honungsros - Rosa Helenae. Gräddgula doftande. Jag tänker också Climbing Bonica - ljust rosa svagdoftande, ser ut som marsipanrosor och jag tänker Frülingsduft, rosa starkt väldoftande. Dom rosorna vill jag ha. Jag vet inte riktigt var jag ska plantera dem, men det löser sig. Sen.......ska jag gräva bort grässvålen på ett ca 5 kvadratmeter stort område, byta ut lite jord och sätta ner vårblommande lökar - i massor.
Ja, så där går tankarna just nu. Kanske tänker jag annorlunda om ett par veckor, men när jag ser den här bilden, tagen i min trädgård för 3 år sedan, så vill jag nog ha det så igen.
Då är det bara att hoppas att Honungsrosen inte fryser ihjäl igen. Den rosa rosen på bilden är en Prairie Dawn och den fick svartfläcksjuka så den tog jag bort, men håll med om att det ser ljuvligt ut. Några mörkblå Riddarsporrar förstärker det ljuvliga.
Ha det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar