tisdag 31 december 2019

Nytt decennium

Nu är snön borta och vi har gröna "fina" gräsmattor. Maken har varit ute och dikat på gården, något han brukar göra i mars/april annars. Det blåser. Kraftiga vindar i byarna och det är inte mycket som står rakt. Byns gran till exempel. Men med förenade krafter ska den nog komma att stå någorlunda rakt bara blåsten ger sig.

Vi har nu sett solen i 2 dagar och det känns på humöret. Man blir liksom lite vänligare och mer positiv. Jag har till och med tagit ett par träningspromenader.
9.14 går solen upp och 14.54 går den ner, men nu blir det några minuter längre varje vecka.

Bildresultat för sol
Nyåret betyder inte så mycket mer än att få skriva år 2020. Inga löften som ges men man kanske skulle skriva en sk. bucket-list. En lista på saker som man ska/vill göra medan man orkar.
På min lista kommer det inte att stå "hoppa fallskärm" eller "dyka vid stora Barriärrevet" utan kanske
"en resa till Spetses - igen", "bilresa till Norrland", "resa till Irland eller Skotland". Jag ska fundera lite mer men resor gillar jag. Det kan vara trevligt att tänka tillbaka på alla resmål den dagen då man inte orkar längre.

Nu har maken kokat förmiddagskaffe och sen ska jag ta mig en kort träningspromenad.

ÖNSKAR ALLA LÄSARE ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar