onsdag 18 december 2019

Ett dödsfall - igen

Vid det här skrivbordet skötte min svärfar det administrativa i affären i Tibble som kallades Boa.
Det var en gammaldags lanthandel där det fanns mycket smått och gott. Bland annat julbonaden som jag satt upp ovanför skrivbordet. Den blå/gröna brevpressen kommer från min farfar i Guldsmedshyttan.

Svärfar - Erik Hans avled i söndags kväll 98 år gammal. Inte mycket att säga om det. Han hade levt länge och nu längtade han efter sin Gunborg. Jag hoppas de är tillsammans nu.

Det var Grötlunch i Prästgården i går. Kyrkans sygrupp (fd. syföreningen) hade skänkt en hel del alster. Vi hade åror och ett lotteri och fick in 1600 kronor. Jättebra tycker jag. Pengarna går till kyrkans engagemang i utlandet där man ska hjälpa barn att få gå i skola.

Här hemma får skolbarnen jullov på fredag. Ett eftertraktat sådant kan jag förstå. Hoppas bara det blir väder så de kan vara utomhus i solljus. Det behöver dom.

  • ”Av alla själens egenskaper är dumheten den som mest bidrager till livets lycksaligheter.”  Johan T. Oxenstierna 1666-1733. Greve och författare.
Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar