fredag 27 december 2019

Gammal TV-serie II

Julen har passerat utan några som helst konstigheter. Min syster som är ensam, kom som vanligt hit och som vanligt träffades hela vår familj hemma hos son, sonhustru och barnbarn för en lunch på juldagen.
Det är det bästa med hela julen. När vi sitter tillsammans allihop, utan mobiltelefoner och bara umgås och äter gott.

Idag tog jag mig en tripp till akuten i Mora. Jag har så ont i ett knä och här på vårdcentralen har man, utan undersökning, bara sagt att det är artros. Nu undersökte en doktor mig och .... kom fram till samma sak. Okej, då måste jag väl acceptera det men jag gör det motvilligt. Nu får jag försöka träna bort smärtan, det är bara att hoppas att jag kan hålla det löftet till mig själv.

Det är "vanliga" dagar nu ett tag så u ska jag göra klar räkenskaperna för 2019 och förbereda en budget inför 2020. Lite kul faktiskt. Sonen ska komma hem och byta vårt bredband det är det enda som återstår att göra med det nya teleoperatörsavtalet. TV:n är redan installerad och klar.
Upptäckte ytterligare en gammal TV-serie som jag nu följer. Den heter "Nord och Syd", handlar om Amerikas inbördeskrig 1861 - 1865 och är jättebra.


Bildresultat för nord och syd tv serie




  • " Så småningom kommer aldrig fram." Augustinus 354 - 430. Biskop, bekännare och kyrkolärare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar