söndag 15 december 2019

Bakning - igen.

Sitter och slappar lite efter att ha städat lite i köket. Jag och dottern bakade struvor på förmiddagen och det kändes fett överallt efter att de friterats i kokosfett. Nu luktar det fräscht och fläkt-filtret diskas i diskmaskinen.


Jag tror jag är färdig med bakningen nu inför julen. I morgon ska jag grava en laxsida och köttbullarna fixade jag igår. Det känns bra att ha förberett så långt.

Tyvärr så är det nog ganska nära slutet för makens far. Han är ju 98 år så det är inget konstigt med det. Han har fått leva länge ändå men naturligtvis är det lite jobbigt, speciellt för maken och hans syskon.

  • "Här i livet lär sig människan först att gå och prata. Därefter lär man sig att sitta stilla och hålla tyst." Marcel Pagnol 1895 - 1974. Fransk dramatiker.
 Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar