torsdag 12 december 2019

Lite gnäll

Väglaget på gården och ute på vägarna är riktigt jobbigt. Gårdsplanen kan man i alla fall sanda. Ute på byvägarna lyser emellertid sanden med sin frånvaro. Det blir väl för dyrt kan man tro - att sanda ute i byarna. På de större vägarna är det smutsigt och blött så det gäller att ha spolarvätska.
Jag känner att jag är lite låg. Lika låg som de grå molnen som ligger över Mackberget.
Man skulle ju kunnat baka lite för att lätta upp stämningen lite men nu börjar frysarna på att bli fulla så det får jag hålla igen på ett tag.
I går kände jag att pensionärstillvaron kan vara stressig men idag vete sjutton. Kan liksom inte bestämma mig för om jag vill ha det så här lugnt som det är idag.  Jag är gnällig, jag vet det men man kan väl få unna sig att vara det också. Ibland. Det blir bättre, jag vill bara se lite sol och gnistrande snö!
I morgon blir det vattengympa eller vattenbalett, som min granne kallar det. Det är i alla fall kul. Härlig musik, varmt vatten och ett härligt gympagäng. Toppen!
En fejkbrasa med sprak är ganska mysigt

Det finns en sol ovan molnen!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar