torsdag 28 november 2019

Nytt och gammalt

Var och hälsade på i Svärdsjö häromdagen och fick posera med lille Mohammad och Rittal.Jag hjälpte Ehab med lite papper  som skulle fyllas i nu när de blivit ytterligare 1 person i familjen. Papperen från försäkringskassan var lätta men papperen från migrationsmyndigheten var desto svårare och krångligare. Jag kan nog säga att jag är ganska bra på det där med blanketter men här gick jag totalt bet. Hur ska man fylla i att ett barn,född i Sverige, med föräldrar som har svenska uppehållstillstånd i 4 år och med en syster som är svensk medborgare. hur ska man fylla i om han kommer att återvända till hemlandet?  Den frågan plus en massa annat gick inte att svara på utan jag fick be Ehab att åka till migrationsmyndigheten i Borlänge för att få hjälp.

Jag har en gammal bibel i min ägo - eller snarare i Hansgårdens ägo. Den är sliten och en del sidor fattas. Där Nya testamentet börjar står det att den är tryckt 1866. Fantastiskt vilken klenod.
Samuels andra bok ur gamla testamentet

Det snöar ute och det ser ut att bli en vit första advent. Det känns faktiskt riktigt bra med tanke på det skitväder vi hade tidigare i november. Nu hoppas vi att det får ligga kvar också.
I går när den första snön hade fastnat på träden, så satt det en stor flock med domherrar i vårt syrenträd. Tyvärr flög de när jag öppnade dörren för att ta ett kort, men vackert var det.
  • " Om vi ingen vinter hade skulle våren inte vara så angenäm. Om vi aldrig mötte motgång skulle skulle välståndet inte vara så välkommet ." Anne Bradestreet 1612 - 1672. Engelsk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar