söndag 24 november 2019

Gammel"mormor"

Häromdagen fick Baraa och Ehab en son. Förlossningen gick bra och jag skall åka och hälsa på den lilla familjen på tisdag. Baraa kallar mig för sin mormor så då måste jag väl bli gammelmormor åt både Rittal och Mohammed

Det ser ut som det ska bli lite kallare och det kan komma snö, så det kan vara på sin plats att åka nu.
Jag har tackat nej till mat denna gång eftersom jag vet hur mycket tid de lägger ner på det. Istället får dom gärna bjuda på en kopp kaffe och kanske en av Ehabs egenbakade baklavor.
Jag minns när de bodde på flyktingförläggningen i Siljansnäs och de fick dottern Rittal.
Ehab fick låna köket och bakade - jag tror - 5 olika sorters kakor, som han bjöd alla på.

I eftermiddag ska jag tjänstgöra som kyrkvärd i Siljansnäs kyrka. Det är en vanlig gudstjänst men med ett kort föredrag om Uppenbarelseboken till kyrkkaffet.
Det är också Julmarknad i Sockenstugan i Siljansnäs, men den tänker jag inte gå på. Det är julmarknader i nästan varenda by så här års men vädret är inte inbjudande.
  • "En baby är en ängel vars vingar krymper i takt med att benen växer." Franskt ordspråk
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar