torsdag 21 november 2019

Lite barnsligt

Fy vilket grått och trist väder vi har för tillfället. I går verkade det som solen skulle titta fram men den visade sig endast några minuter.
Dimman lättar över Lera och Alvikt

Jag tog emellertid en tur upp till skogen och plockade lite mossa och gran- och enriskvistar. Idag har jag börjat med ett vinter/julbord på verandan. Jag gjorde alltid ett sådant när jag jobbade på Dalecarlia, det var ett uppskattat inslag i all juldekoration åtminstone av de yngre gästerna.

Vi hittade en kyrka gjord av klädnypor när vi städade i Tibble och den har jag nu stående på bordet tillsammans med ett par hus som jag gjort och lite annat. Så småningom kommer det att flytta dit tomtar och sånt men än så länge får bara sommartomtarna vara på plats.
En kyrka gjord av klädnypor. Härbret har maken gjort
Husen har tak med sand från Spetses Grekland

Passade också på att göra ett par enkla dekorationer till verandadörrarna när jag ändå var på lite lekhumör.
  • "Man kan förstå mer om en person efter en timmes lek, än efter en timmes diskussion."  Platon 427 f. Kr - 348 f.Kr Grekisk filosof, författare och matematiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar