tisdag 4 januari 2022

Nytt år 2022

 Ja, visst går åren fort. De senaste 1 1/2 åren var ju i stort sett bara skit. Man har fått läsa om smittnivåer, överfyllda sjukhus/lasarett och annat med anledning av covid-19. Nu på den senaste tiden har vi fått ett nytt samtalsämne, nämligen omicron. En ny variant på covid. 

 Om coronaviruset och covid-19 – för dig som är barn eller ungdom —  Folkhälsomyndigheten

Tack och lov har vi i Hansgården och våra nära, fått vara friska. Lite förkylning  bara men inte nåt allvarligt. Vi hoppas det håller i sig. Munskydden som jag lade undan får jag ta fram igen när jag åker och handlar men det är en liten grej i förhållande till vad det kan bli.

 Medicinsk Munskydd IIR 50-pack - GRAHN textiltryckeri

Vi hade ju kallt under julhelgen men som de flesta vintrar så varierar vädret mycket och det är bara att gilla läget. Jag och maken köpte oss broddskor  för ett par år sedan och de är jättebra vid sånt här annandagsväder. Man vill ju inte gå och bryta benen.

 Isgata | A-mamman

Jag håller för tillfället på och plockar undan julen. Det känns bra. Ljuset börjar komma, man märker det på eftermiddagarna och det känns också väldigt bra. "Kontoret" behöver uppdateras till år 2022 och det tar sin lilla tid. Jag är lite av en Excel-nörd och vill gärna ha inkomster och utgifter samlade för varje år. För vissa utgifter så som bensin och elkostnader vill jag gärna ha siffrorna i diagram och det är en utmaning varje år. Jag glömmer nämligen hur jag jag ska lägga in alla siffror. Till slut brukar det gå men visst är det en utmaning. 

 Gör dina Excel-dokument tillgängliga för personer med funktionsnedsättning

Ha det bra, håll ut och håll avstånd och en god fortsättning på år 2022!

  • "Varför är fingrarna formade som pluggar? För att man ska kunna stoppa dem i öronen när man hör ohöviskt tal." Talmud - Judarnas stora efterbibliska skriftsamling

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar