fredag 21 januari 2022

Längtan

 Nu börjar jag på att lära mig den nya telefonen och den nya datorn. Efter hand som man lär sig, så märker man att vissa saker är mycket bättre på det nya trots att man inte trodde det i början. Jag har dock 1 sak kvar innan jag blir helt nöjd och det är bilradion - mobilen. Jag har många fina musiklistor upplagda på telefonen. Musik som jag brukar lyssna på när jag är ute och kör, men efter att jag köpt den nya telefonen så fungerar inte detta - än. I går kväll satt jag och tittade igenom telefonen och nu tror jag att jag hittat felet. Jag vet inte än men jag ska kolla lite senare när jag ska åka in till Leksand och handla. Mycket spännande.

 fundera o fundera!!!!

Det blåser nästan konstant och de senaste dagarna har det varit mycket hård vind i byarna. Detta tillsammans med regnet som kom, gör att man inte vill gå ut mer än nödvändigt. Man kan i alla fall märka att vi är på väg mot ljusare tider. Ljuset på eftermiddagen dröjer sig kvar nästan 1 timme längre än för några veckor sedan och det behövs. Vi behöver ljuset och den känsla av bättre tider som automatiskt inställer sig när solen skiner.

En bild från en underbar dag sommaren 2021

 

Alla diskussioner om Vaccin/inte vaccin, covid/omikron, och Rysslands ev. invasion i öst. Man blir så trött på allt. 

På datorn rullar för närvarande bilder från vår resa till Spetses 2014. Helt underbart. Man får sätta sig ner och titta på gamla bilder om inte annat så för att drömma sig bort ett tag.

Maken äter frukost under olivträdet

  • "Den glömmer lätt som finner nåt bättre." Thibaut IV av Champagne 1201 - 1253. Greve av Champagne och lyriker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar