fredag 14 januari 2022

Nytt år och nya grejer

Lagom in på det nya året så bytte jag(med hjälp av sonen) ut min dator. Den gamla var långsam och började på att bli gammal. I samma veva slutade makens telefon att fungera så det blev till att beställa en ny/begagnad. 

                                                      Frejdiga löften utan finansiering | Anders G Johansson

När allt skulle installeras i dator och telefon så visade det sig att jag glömt lösenordet för mailen. Google kontaktades och efter 48 timmar kom så en länk där man kunde byta ut sitt lösenord. Under den tiden så var det mycket annat som var kopplat till google, som inte fungerade.

                                   Frustration, frustration, frustration | Edexec

 Nu är det äntligen fixat. Tack snälla Anders för ditt tålamod!!

 Dagarna börjar bli ljusare och det börjar på att kännas i odlarsjälen - i alla fall när solen skiner. Nu har jag tänt växthuslampan i blomrummet, vattnat på pelargonerna och väntar nu på att små gröna blad skall visa sig så jag kan klippa ner och plantera i ny jord. 

Katten Nils/Kurt har hållit mig vaken i två nätter. En natt var han ute och det är väl inget konstigt i det, men efter att en granne sett en stor räv smyga runt husen en natt, så är man ju lite ängslig. I natt fick han tag på en liten mus inne i sovrummet och lekte med den i 2 timmar innan han lade sig bredvid min säng och tuggade i sig den. Det smaskade och knastrade. Usch!

                         Clipart-bilder från Katt Och Råtta | Högupplösta premiumbilder

  • "En fläck syns bäst på det finaste tyget."  Engelskt ordspråk 

 Vi hörs!

               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar