torsdag 23 december 2021

Jul

 

Nu är det jul igen....... Idag, dan före dopparedagen är det klart väder och temperaturen sjunker för varje timme. Vid 7-tiden var det -4 grader men nu 2 timmar senare är det - 8 grader.

Vi fick i alla fall lite snö, så det känns faktiskt riktigt "juligt". Jag och maken kommer att fira jul ensamma i år eftersom min syster inte ville ut och åka bil i kylan. Vi har ju möjligheter att träffas i andra sammanhang också. Däremot får vi besök av vårt äldsta barnbarn med sambo som kommer och äter jullunch med oss på julaftonen. Det ska bli jättekul.

Det bästa man har  sätter man på bordet  

 I år ska jag också tjänstgöra som kyrkvärd på den första julottan klockan 05.30. Vi måste dela upp den på 2 gånger pga smittrisken. Det blir till att gå upp tidigt om jag ska hinna få på mig folkdräkten (Stora Tuna) och sen köra upp till kyrkan till 04.50.

I övrigt har vi inget speciellt inplanerat under den korta julhelgen. Att bara mysa och äta god mat är ju heller inte så dumt. Vi kommer säkert också att få elda i både vedspis och kamin om kylan håller i sig.

Vill så önska er en riktigt God Jul från Hansgården!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar