tisdag 7 december 2021

Skillnader

 Det blir mörkt ute när klockan är halv tre och det är  minus 15 grader. Kylan har suttit i i över 1 vecka nu och det är lite i överkant ( tycker jag). Adventsljusstakarna har i alla fall kommit fram så det ser lite inbjudande ut i alla fall. Var in till Leksand i några ärenden idag på lunchen och där sken solen men i gengäld så var det några grader kallare där än här i Almo där solen dolde sig bakom molnen.

 Jag har lagt in sydpolen i min väderapp, så jag kan kolla och jämföra och i går var det varmare på sydpolen än det var i Naimakka i Norrland.  Minus 43 grader i Sverige och minus 25 på sydpolen. Visserligen har de sommar där just nu men det var stor skillnad.

Vägen över Räckselbackarna mellan Alvik och Grytnäs är så vacker. Nu med all rimfrost på träden så är det jättefint och tänk på våren när björkarna börjar att slå ut. Då är det alldeles ljusgrönt. Vi bor väldigt vackert, det är värt att nämna det och att man tänker på det. Det finns så mycket elände så vi måste tänka på det som är positivt.

Bildresultat för rimfrostBildresultat för vårgrönska

Julbaket framskrider. Lite varje dag tillsammans med en del julgodis. Nu står struvor på tur. Få se när jag får lust med det. Sen ska jag göra en sats köttbullar. Det ska man också ha lust med. Vi får väl se. Det ger sig som man brukar säga.

  • De som säljer på kredit, har många kunder men lite pengar." Tyskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar