torsdag 3 december 2020

Mörker med nån liten ljusglimt

 


 Så blev det då december. Grått och ruggigt. Ja visst slinker det in nån solig dag med de är lätt räknade. 

Den 28 november så sattes byns julgran upp. Nu så blir det i alla fall lite ljusare på byns "torg" till glädje för de hushåll som bor så de kan se den. Det var ganska många bybor som hade kommit för att titta eller hjälpa till eller få en liten stående fika.

Det var två av byns damer som tyckte att det fattats något de senaste åren och de tog med sig kaffe och bröd. Det var mycket uppskattat eftersom man kunde fika och samtala på coronasäkert avstånd. Det behövs lite sånt nu när restriktionerna blivit ännu strängare än de varit förut - och många behöver se lite folk och få prata lite.


 Maken bygger bastu så det står härliga till och jag försöker få lite julstämning i Hansgården. Både genom att baka och genom att pyssla. Jag bakade häromdagen så jag blev väldigt trött i ryggen. Jag lade mig på min spikmatta och det tyckte katten såg så spännande ut så han provade han också.


 Jag har fått mitt vinter/tomtebord klart på verandan och jag fick godkänt av barnbarnet Yavanna. Jag är lite barnslig tycker sånt pyssel är kul. Att sitta och pilla med små trådar och liknande det är däremot inte så kul.


 "Tänk på morgonen. Agera vid middag. Ät på kvällen. Sov på natten. William Blake 1757 - 1827. Engelsk skald och målare

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar