lördag 19 december 2020

Tråkigt

 Vintersolståndet är här! Nu väntar ljusare tider!

 Jag tycker det är tråkigt. Tråkigt väder, tråkigt med Covid-19. ja tråkigt över huvud taget. Det som är lite mindre tråkigt är att du kan se på så mycket fint online (på datorn) Det är rundvandring i Jerusalem och det är Julotta, Julbön och Julkonserter, så egentligen har man ju fullt upp men det är ju sällskap av likasinnade som man längtar efter. Jag har inte känt så här starkt tidigare, men det börjar smyga sig på mer och mer.

 Jaja´s Liv & Tankar♥ - ..... tungt, tråkigt, (men visst finns det ljus  punker lite mellan allt det jobbiga)

Baka kan man ju inte göra varenda dag, även om mitt mellersta barnbarn tycker det. Det är ju dit jag lämnar bröd, kakor och karameller som jag gör.

Katten Kurt (Nisse) lyser upp i mörkret även om han går lite på nerverna ibland.(skoja bara) När jag dukar bordet till lunch och kvällsmat, ja då hoppar han upp och river ner vartenda bestick.

Nyss var vi ute på tomten och plockade, så nu sover han så sött. 

 På måndag inträffar Vintersolståndet och bara tanken på att ljuset kommer åter, är fantastisk. 

  • "Man ska inte ha tråkigare än man står ut med".Mikael Rode. Dansk humorist och författare
Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar