fredag 27 november 2020

Hönskatt 🤔

 Nu har det blivit lite kallt, lagom till första advent. jag och maken var en tur till min syster i Hedemora idag och det var så vackert med rimfrost både på backen och på träden. solen sken så det nästan gjorde ont men glad blev man. Nästan så man glömde bort att det rasar en pandemi.

I morgon ska Almo bys gran hämtas och kläs med lampor. Jag vet att det kommer att glädja många. Ett vackert och lysande blickfång mitt i byn. Själv ska jag baka lite saffransbröd. En del ska sparas till jul och en del äter vi upp före.

Katten Kurt (Nisse) är en riktig buse. Men han har blivit bästa vän med våra höns och går inne hos dem när han vill ha lite sällskap. Han är så lugn och snäll med dom och dom i sin tur verkar trivas med att han går där.

Inne i huset tycker han att allt som ligger på bordet ska ner på golvet och väl där nere så ska det bitas sönder. Det gäller i allra högsta grad papper, så köket ser ut att haft påhälsning av småmöss.



Lyssna noga! Tystnaden är vacker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar