måndag 2 november 2020

November

"Minns i november den ljuva september"

Ja, nog vill man minnas bakåt lite den här årstiden. Man kan ju drömma sig framåt också, och framför allt då till tider utan coronavirus. Man kan ju undra om de kommer? I alla fall var jag och tog ett covid-test på torsdagen. Fick resultatet på lördag förmiddag och det var negativt. Jag hade några diffusa symptom och tyckte det var lika bra att göra ett test. 

Idag blåser det hårda vindar från SV och det regnar intensivt. Katten Kurt vill inte alls vara utomhus trots att han tycker det är fantastiskt kul. Kul att få vara ute utan sele, och kunna klättra i träd och undersöka alla buskar och andra skrymslen.Därför är han inomhus och "terroriserar". När han lägger sig på tangentbordet vid datorn när jag sitter och skriver och det blir "error" - då är det inte så kul men håll med om att han är söt.



 


I lördags - på Alla helgons dag, var jag och hjälpte till att tända ljus i kyrkan. Minnesgudstjänsterna var uppdelade på 2 på lördagen och 2 på söndagen, allt för att hålla deltagarantalet nere runt 50 personer. De anhöriga hade fått anmäla sig i förväg och så fanns det några platser över för andra intresserade. Det var en fin gudstjänst med både orgelmusik och körsång. På svärfars och svärmors grav ställde vi ut ljuslyktor och en liten krans.

Jag var ju till Stora Tuna på fredagen och tände ljus i minneslunden för min mamma och pappa. Det var mycket folk i farten redan då, för att inte tala om Kupolen. Parkeringen var alldeles full klockan 11 på förmiddagen. Jag var inte in där eftersom man föreskriver att man inte ska besöka köpcentrum. Det får räcka med att handla i Leksand 1 gång i veckan.

  • "Löss och lånade pengar ger ingen nattro". Ordspråk från Ryssland
Vi hörs!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar