fredag 23 augusti 2019

Nattliga idéer

En röd Amiralfjäril i min blommande skogs-
klematis
Nu när trädgården är så gott som klar, så har jag börjat att röja lite inomhus. Som det ser ut nu så måste jag nog ha en liten loppis nästa vår. Jag lägger ut i ladan så får jag se då. Kanske har barnen nåt som dom vill bli av med också.
Barnbarnet Yavanna blev lite besviken i våras, när det inte var nåt loppis på Hansgården. Hon ville gärna hjälpa till att servera kaffe. Hoppas hon vill nästa år också.

Det regnar ute nu och trots allt så är det bra. Bra för både gräsmattan och de växter som är omplanterade. Det finns ju som sagt saker att göra inomhus också - om man känner för det.

Jag har något som kallas för falsk Ischias och det gör att jag ibland har lite svårt att sova. Det gör ont i benet, men under den tiden far det olika projekt genom mitt huvud. Några skrotar jag på morgonen men andra blir kvar. Härom natten fick jag en ide. Pratade med maken. Vi resonerade lite runt och vips så var det klart. En sittbänk på brokvisten. Jättebra.
Den nattliga idén förverkligad

Klätterros före...
...och efter uppbindning
Vår vita klätterros började spreta åt alla håll och eftersom vi hade armeringsmattor över så sattes dom upp på härbresväggen och rosgrenarna leddes dit. Blir det blommor på grenarna nästa sommar så blir det snyggt vita små rosor mot den röda timmerväggen.

  • " Han klättrar på andras ord som på en stege". Ryskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar