fredag 16 augusti 2019

Höstarbete

Visst är det konstigt. Knappt hinner sommaren gå mot sitt slut, så börjar man planera inför nästa sommar. Ja, jag är då så i alla fall. Jag har redan tänkt ut vad jag ska ha i mina pallkragar och vilka tomat/gurksorter jag ska odla.
Jag läser om andra personer och hur de lagt upp det med sina odlingar och så har jag lärt av de egna erfarenheterna och så måste jag prova.
Men först så har vi en höst och en lååång vinter framför oss sen får vi väl se hur det går att förverkliga planerna.
Jag har i alla fall lagt in en beställning på vårblommande lökar som förmodligen kommer i september.

Häromdagen tog jag äntligen mig för att börja lite smått i det värsta (mest igenväxta) landet i Hansgården. Precis när jag konstaterat att" det här kommer att bli tufft", så kom maken och erbjöd sig att gräva upp varenda blomma som jag ville spara och sen gräva igenom landet.
Sparade blommor
Det var ju ett erbjudande som jag inte kunde avstå från. Han slet som ett djur men nu är det klart. Nu ska det gödslas och så planteras tillbaka.
Uppgrävt och klart för gödsling och plantering
Har varit ute och gödslat. Fick hjälp av maken att gräva gropar till de blommor som vi sparat. Nu är det planterat och vattnat och jag kan konstatera att det ser riktigt snyggt ut.
Planterat
Det blev lite plats mellan plantorna eftersom vi slängde en hel del, men det ska planteras vårlökar snart så det blir nog fullt.

  • "Ambition är misslyckandets sista tillflykt" Oscar Wilde 1854 - 1900. Irländsk författare , dramatiker och samhällssatiriker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar