torsdag 8 augusti 2019

Gräsmatta

Hansgårdens gräsmatta ser förskräcklig ut. Förra årets torra och heta sommar och den regnfattiga sommaren i år, har inte farit väl med den.
Stora bruna fläckar, det enda (nästan) som växer är den gula fetknoppen, en form av åkerpilört och nån gul fibbla. Nu har jag varit ut och gödslat med hönsgödsel få se om det kan hjälpa lite i alla fall. Det skulle bli mer regn i kväll så det var bäst att passa på.
Jag tog ett kort på dotterns katt som ligger på deras gräsmatta. Grönt och fint, tjockt och frodigt gräs.
De har lerjord och vi har sandjord. Inte utan jag är lite avundsjuk på henne. Både på katten och gräsmattan.

Annars har jag fortsatt med landen. Flyttat om lite växter och funderat lite på hur jag vill ha det.

Ett fönster putsade jag på förmiddagen. Flugskiten blev alltför framträdande men nu ser det snyggt ut.
Svalor är väldigt trevliga fåglar att titta på men när ungarna blir flygfärdiga så har de en tendens att flyga runt och busa med varandra och då händer det ganska ofta att fönstren blir nerbajsade. De tar väl i när de ska svänga vid väggen. Ja, inte vet jag. Nu börjar de på att ladda för färd söderut så bajset på fönstren får vänta tills de flugit iväg.
  • "Det är alltid för tidigt att ge upp". Svenskt talesätt.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar