måndag 29 april 2019

Uteliv

 

Det är mycket uteliv nu. I går for jag och maken på en tur med bilen. Första stopp blev minneslunden och mamma och pappa, där jag satte lite vårblommor i en vas. Nästa stopp blev vid sjön Flaxan, där jag och min syster hade sommarstuga. Vi drack lite kaffe och kollade hur det såg ut vid stugan. Det såg ut som vanligt. Ingen revolution alls. Skönt. Därefter åkte vi över Norbo och Grängshammar till Stora Skedvi och restaurangen "Kulinariet" där vi mötte upp med min syster som bjöd på lunch. Härliga lokaler med rustika möbler, armeringsjärnsnät i taket, sladdlampor över borden och tallrikar av träskivor. Sist men inte minst - fantastisk mat gjort på lokala råvaror.

Vi hann hem lagom till eftermiddagskaffet och kunde konstatera att den dagen hade varit riktigt bra.

Idag har varit en jobbardag. Fönster ska putsas och en del gardiner ska bytas ut. Det var övervåningens tur att få lite fräscha fönster och nu när det äntligen är klart visar min app i telefonen detta.
Det ska visst vara nyttigt att gå i trappor
säger dom.

Maken är nere vid ån och hugger ved. Inte så mycket för vedens skull utan mest för att hålla snyggt och ta hand om nerfallna träd.
Passionsblomman trivs bra på verandan
  • "Sann utsvävning är befriande för den skapar inget tvång.  I den finns bara du själv; därför förblir den favoritsysselsättningen för en sann egoist". Albert Camus 1913 - 1960. Fransk författare.
Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar