måndag 6 maj 2019

Eftertanke

Vårmånaden maj har nu sjungits in och löven börjar slå ut på björkarna. Det är vackert och egentligen är jag ganska nöjd med att det skenande varma vädret från april fick stanna upp lite. Nu kanske även vi kan stanna upp lite i alla förberedelser ute i trädgårdarna. Stanna upp och bara njuta av allt det vackra omkring oss.

Njöt gjorde jag igår eftermiddag då jag var kyrkvärd på en musikgudstjänst med gospel i Siljansnäs kyrka. Otroligt medryckande och glatt. Jag hoppas verkligen att den här uppsättningen av kören även fortsätter till hösten.
Det är två helt olika typer av gudstjänster som jag gillar. Taize och gospel. Så olika varandra, där den ena är lugn, tystlåten och meditativ och den andra medryckande och lite ljudlig. Båda innehåller mycket musik och det är väl det enda som förenar dom.
Bildresultat för taizé
Taize - mycket tända ljus och meditativ musik
Bildresultat för gospel
Glädje - och musik



 
 
  • " Jag kan inte spela bridge. Jag spelar inte tennis. Alla de saker som folk lär sig, och som jag ser upp till, har det inte funnits tid till. Men något som det finns tid till är att se ut genom fönstret." Alice Munro  Kanadensisk författare. Nobelpristagare i litteratur 2013.
Vi hörs!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar