lördag 11 maj 2019

Krämpor

Vi har haft många dagar med riktigt kallt och ruggigt väder. Regnet behövs, men kylan behöver inte vara så intensiv. Idag verkar det ha kommit in lite mildare väder och det känns nästan som man skulle kunna vara ute och jobba lite i trädgården.
Det är ju så här i världen, att ogräset det växer minsann trots kalla dagar.

Jag ramlade i vintras och slog mig rejält i vänster axel. Den har jag problem med ännu och i onsdags var jag till Borlänge och fick akupunktur. Antingen är det för tidigt inpå att avgöra resultatet eller också blev resultatet inte som jag hoppats. Jag har fortfarande ont med begränsad rörlighet. Skit också!
En liten del av det gäng Tranor som vistas på åkrarna nedanför
Garberg mot Siljansnäs
Mina blommor som jag så ivrigt ställde ut på verandorna under värmeböljan i april - dom har jag ju fått ställa in igen så nu är det fullt överallt.
En blomma som jag inte ställt inomhus är Passionsblomman. Den gillar lite kylig temperatur och häromdagen när jag vattnade så såg jag att det stämmer. 3 st. blommor!

I växthuset växer tomatplantor, brysselkål och plantor som senare ska planteras ut i blomlådor och amplar och i blomrummet har jag en änglatrumpet bland annat.
För några år sedan hade jag flera änglatrumpeter och det doftade så gott. Sen blev de stora och otympliga så jag kastade dom. Nu är det dags att prova igen.
När vi är i Grekland och är ute och strosar på kvällarna så kan man ibland känna en underbar doft. Tittar man in i nån trädgård så ser man att det står änglatrumpeter där.
  • " Så går en dag än från vårt liv och kommer icke mer....." Christoph Friedrich Neander 1723 - 1802. Kyrkoherde i Kurland (landskap i Lettland)
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar