tisdag 21 maj 2019

Lukt eller lantluft?

Solen på väg upp
 
 
 
Nu har jag äntligen kommit mig för med att rensa rabatter. Än är inte alla gjorda men jag går stolt och tittar på de som redan är klara. Så länge det nu varar så är de riktigt snygga att se på. Visst luktar det koskit om dom men det får det göra för vi bor ju ändå på landet.
Maken har en släkting som bor i Häradsbygden och som har hästar. Där är det speciellt en granne som klagar på hästlukt. Hon anser att Häradsbygden är ett villasamhälle och inte landsbygd. Ja, vad säger man. Jag har då alltid ansett Häradsbygden som en bondby.
Arbetet med vår nya uteplats går sakta men säkert framåt. Häromdagen var vi och hämtade reglar till stommen och, jaa, det börjar som sagt hända lite saker.

Nu ser det ut att bli lite regn och det blir bra. Dyngan som jag spridit ut sjunker ner och blommorna i landen mår bra.
Kabbeleka. Förr sa dom att man fick vårtor när man
plockade såna. Jag har då inte märkt nåt … än.
 
  • " Blommorna på fjället är formade som klockor och stjärnor. Sägen säger att det är för att vidden ligger så nära himlen." Peder Cappelen  1931 - 1992. Norsk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar