söndag 7 april 2019

Mycket nu - igen

Sitter och väntar på att maken ska komma med svärfar som ska skjutsas till Mora lasarett för röntgen. Han ringde nyss och sa att svärfar har ramlat och vi måste in med honom till Mora.

Svärfar hade börjat bli så pigg och förmodligen så provade han att gå till toaletten utan rollator. Det är bara att hoppas att det inte är brutet.

Snön vräker ner efter att gårdagen var så härlig. Jag har passat på under förmiddagen att baka matbröd och städa i ett skåp. Bäst att passa på när maken är på träslöjd så jag får härja lite som jag vill.
Så där ja. nu, ett par dagar efter att jag påbörjade detta inlägg, så kan jag fortsätta.
Färden till Mora lasarett blev hemsk. Ingen plogbil så långt ögat nådde, och snön var decimeterdjup på vägen. Vi låg 3 bilar i en karavan där den första hade bytt till sommardäck. I varje uppförsbacke blev det kris men den kom upp i alla fall.
Inne på Mora blev det en lång väntan. Efter undersökning och röntgen så var vi tillbaka i Siljansnäs klockan 1/2 8 på kvällen. Lång väntan för oss och inte minst för svärfar 97 år gammal. Tur nog var inget brutet den här gången men det var ju skönt att få armen undersökt.

I går var det kalasdag. På förmiddagen gratulerade vi dottern och på eftermiddagen var jag och gratulerade mitt fadderbarn Rittal som fyllde 3 år. Som vanligt var kalaset högljutt och med mycket mat. Jag stannade inte på mat och jag åkte hem ganska tidigt. Det blev lite för mycket med 13 barn som nästan alla satt med var sin mobil och lyssnade på musik samt en TV som stod på med högsta volym och spelade arabisk musik. Det blev lite väl mycket för en "gammal" tant.
Trevligt var det ändå, gästfria människor och feststämning.
Födelsedagsbarnet Rittal
En bråkdel av alla barnen
Den yngsta gästen lilla Noor
Matbordet med....
….födelsedagstårtan som pappa Ehab bakat.

I eftermiddag ska jag försöka att varva ner lite. Ska åka upp till kyrkan och besöka en Taize gudstjänst. En gudstjänst med mycket musik. Meditativ musik.

  • "Meditation är själens tunga och vår andes språk." Jeremy Taylor 1613 - 1667. Engelsk kyrkoman
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar