lördag 20 april 2019

Påskpresenter

I går fick jag kärt besök. Det var min syriska familj som kom på visit. De kom med presenter, tårta och blommor. Trots att de inte har så mycket pengar att spendera så är de fantastiskt generösa. Tårtan - en fantastisk skapelse - hade maken Ehab bakat själv.

Ehab berättade vid kaffet att städfirman där han jobbar, inte ger honom betalt för den tid som han jobbar. Går han in och jobbar extra en helg tex. så drar de av de timmarna på nästa veckas jobb. (Han har 75% anställning.) Han får då inte heller den ob-ersättning han ska ha. Fult gjort. Ett företag som utnyttjar ärlig och duktig arbetskraft. Otroligt fult gjort. Jag blir både arg och ledsen.

Vädret är ju helt fantastiskt. Jag har så smått börjat sätta ut plantor i växthuset. Jag har naturligtvis en frostvakt som slår på om det börjar gå ner mot + 4 grader. Tomaterna börjar nu komma så smått efter det att den första sådden bara vissnade ner. Vi satte också den första tidiga potatisen i går. I en hink visserligen, men ändå. I landen börjar tulpanerna komma upp så smått. Snödroppar och krokus blommar redan. Nere vid ån blommar Tibastbusken för fullt. Härlig tid!
 
 
  • "Bekymmer är som spädbarn. De växer bara man sköter om dom." Gilbert Keith Chesterton 1874 - 1936. Brittisk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar