söndag 14 april 2019

Snart påsk

En vecka har gått sen den senaste bloggen. En vecka med underbart vackert väder. Soligt men rejält kallt på nätterna. Ner till minus 12 grader som mest. Nu, lagom till påsk och barnens påsklov, så verkar det slå om till något varmare.
I dag var jag kyrkvärd i kyrkan i Olsnäs. Ett nytt ställe för mig. Det var konfirmanderna som tillsammans med prästen hade ordnat en så fin mässa och igår kväll var jag värd vid ”Musik vid helgsmål” i Siljansnäs kyrka. Jazzgruppen Epilson spelade och trots mina farhågor (jag är inte så förtjust i jazz) så var det mycket behagligt att lyssna på.

Det är någonting med familjen Hans män och deras fötter/ben. Sonen ramlade för nåt år sedan under en cykeltur i skogen och skadade sin fot. Nu, 3 operationer senare är den inte helt bra. Maken ramlade i vintras och bröt foten och nu barnbarnet 12 år som gungat i skolan och brutit både vad- och skenben. Gips ända nerifrån foten och upp till skrevet. 8 veckor med gips! Hoppas allt ser bra ut vid den första kollen i morgon.
I morgon åker jag till Borlänge och får akupunktur i min arm. Jag ramlade i vintras och hamnade på vänster arm som fortfarande gör ont. Hoppas nålarna hjälper.

Nu ser vi framåt mot vårsådden och lite pyssel i trädgården och fönster som ska putsas.

  • ”Allting har en ände utom kvinnoarbete och helvetets pina.” Svenskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar