söndag 31 mars 2019

Förnimmelse

Det regnar lite lätt och det luktar vår. Det är en underbar doft, nästan lika härlig som doften av tvätt som fått torka ute på strecket. Jag tvättade igår och det torkade så fint i blåsten och när man tar in tvätten och börjar stryka, ja då kommer den där härliga doften. En förnimmelse om vår och nånting ännu bättre, sommar


Jag torkade ett fönster i förmiddags. Det är inte så roligt men det är ju kul att få sätta upp lite fräscha gardiner. Städa ur lite bland krukväxterna och sen kunna beundra resultatet. 
 
I kväll ska jag och maken äta smörgåstårta och se på matchen Leksand-Mora. Ja på TV förstås. Det ska bli spännande. Ja maken tittar på TV och kommenterar för sig själv. Jag sitter i ett annat rum och hör hans kommentarer och utifrån detta så vet jag hur det går i matchen. 


  • ”Längtan kommer man alltid att ha inom sig.” Johnny Madsen dansk musiker
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar