torsdag 28 mars 2019

shopping och framtid

Bofink, stare, tofsvipa  och koltrast. Alla samsas dom vid fågelbordet - tillsammans med våra höns som nu kan vara utomhus på dagarna och rensar upp allt spill under fåglarnas matplats.

Själv har jag varit på blomstershopping och dels planterat en kruka till svärmors grav och så en del till ett par krukor på gården. Det kändes riktigt vårlikt idag och maken och jag drack vårt eftermiddagskaffe på verandan.

Jag har kommit in i en broderiperiod igen. Kyrkan ska ha en fasteauktion och det som vi broderar/syr kommer att säljas där. Det känns bra att det vi gör under trivsamma former, kan hjälpa till i den nöd som finns i världen.

Vi har bestämt oss nu, jag och maken, det blir en resa till Grekland i höst. Ett nytt resmål för oss. Nämligen ön Lefkas. Det ska bli spännande, men än är det inte bokat. Före det så ska vi - tillsammans med min syster- åka ner till Huskvarna och hälsa på min moster som är 98 år.


  • Allt är relativt, även åldern.” August Strindberg  1849-1912

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar