söndag 3 mars 2019

"Det är på trona, det beror"

Snön vräker ner utanför fönstret och det blåser riktigt snålt. Jag har nyss varit ho sonen och "sytat" eller kelat på svenska. Hon gick ut i solen i går eftermiddag och jag tänkte att hon skulle få vara ute på natten. Men vid 20-tiden så började samvetet (mitt) göra sig gällande och jag gick ner för att se om hon ville gå in. Det ville hon och det var väl tur. Strax efteråt började snön att falla. Nu har och fått lite uppvispat ägg och sover på övervåningen. Både hon och jag mår bra.

Väl hemkommen gick jag ut i blomrummet och startade vårsådden. Tomater, Brysselkål, Oregano och Rosenskära. Det är här som det berömda citatet från Himlaspelet kommer in. Man måste tro för att det ska bli nåt.

Maken, ja han sitter klistrad framför TV:n och tittar på en skidtävling som håller på i flera timmar. Vasaloppet. Jag har aldrig förstått vitsen. Jag brukar gå in om jag hör att reportrarna höjer rösten mot slutet. En spurt är ju alltid spännande att se på.
Om en stund ska jag gå in i köket och koka en svampsoppa och så blir det pannkaka till det. Jag tror att maken är sugen efter 9 mil "på skidor".

  • "Tro utan tvivel är ingen tro." Miguel de Unamuno 1864 - 1936. Spansk författare och filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar