onsdag 27 februari 2019

Ljus!!!

Nu så spankulerar maken runt i Hasgården, och även utanför utan hjälpmedel. Vi var till Mora och han fick gipset borttaget. Allt ser bra ut och han tränar för fullt. Visst får han träningsvärk men det hör väl till.

Solen har tagit hårt på snön och isen. Det märks att det snart är mars. Det känns riktigt härligt och här sitter jag i solen på sonens veranda och småpratar med deras katt Zinga. Själva är dom på ett snöfritt ställe och laddar batterierna. Thailand. Det är dom väl unt. Varsitt heltidsjobb + lite till samt 3 barn som börjar komma upp i ålder och kan vara liiite jobbiga.
 
Själva har vi det väl inte så jobbigt. VM på skidor kräver ju sitt förstås (ha,ha), tomaterna ska sås och mina medelhavsblommor ska planteras om men det är ju bara kul. Man får njuta av de vackra dagarna.
Blev kallad till vårdcentralen häromdagen med provtagning ett par dagar före. Läkaren sa att när jag ville förnya min medicin, så tyckte dom att det var länge sedan jag varit på nån koll. Tacka sjutton för det. När man inte får en tid för vanlig kontroll utan att man måste ha nån krämpa. Nu gjordes en undersökning och det konstaterades att det mesta var riktigt bra. Blodfetterna och vikten kunde kanske vara lite bättre.
Om ett år blir jag kallad igen. Hurra!! Det känns riktigt bra. Nu ska jag bara försöka att bättra mig angående kost och motion. Jag fick dispens med motionen till det blir bart på backen. Mycket trevlig läkare!

  • " De längsta resorna görs i vårt inre." Isländskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar