onsdag 20 februari 2019

Dan före dan.....

I morgon bitti åker jag och maken in till Mora. Det är meningen att han gips ska tas bort. Han själv är mycket förväntansfull och det är naturligtvis jag också. 6 veckor. Varken han eller jag trodde väl att det skulle gå så fort. Ja, fort är väl ett stort ord men det har gått i alla fall. Nu blir det lite lättare kanske men det behövs nog en hel del träning.
Snön/isen på gården har smält undan ganska mycket så det är lättare att ta sig ut, men på vissa ställen är det rena blankisen. Jag har sandat så gott det går men gruset smälter i isen ner och på natten fryser det så det är lite av ett evighetsarbete.

Ljuset börjar komma tillbaka och jag har fått gå runt och ändra på timerarna (heter det så?) nåja det gör jag så gärna så.

”Hejsan och dudilattenlej!För solen och dej och mej” Alf Proysen 1914-1970. Norsk författare och vissångare.

Vi hörs!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar