onsdag 30 januari 2019

Rutiner

Det har nu gått tre veckor sedan maken bröt fotleden. Dessa  veckor har faktiskt gått förvånande fort - tycker jag i alla fall. Dagliga sysslor som maken tidigare gjort, har nu blivit rutiner för mig.  Inte så dumt egentligen. Jag kommer ut både morgon och kväll och frisk luft är ju ganska nyttigt liksom lagom kroppsarbete.

Kom ut en morgon och så små spår av hovar. Det var i alla fall vad det såg ut vid en första anblick. Det visade sig när jag kollade närmare att det var ekorren som hade gjort ett besök.

Jag fortsätter att drömma om varmare länder. Om att besöka Grekland nån gång i år - ja, jag bara är sån. Jag måste få drömma lite. Nu har jag gjort en lista på ställen i Grekland som vi besökt tidigare och trivts på men också ett par nya ställen. Undra om jag ska diskutera med maken eller bara räkna "Ole,dole, doff"
I alla fall så har Aftonbladet resor nämnt ön Spetses  som ett bra alternativ till ställen med massturism. Ja, det är ju ett av mina nedtecknade önskeställen, men vi får se. Jag vet inte när vi skall resa ännu men som sagt drömma det kan man göra.
Bilden ovanför texten har
ingenting med Spetses att göra
  • "Det är genom det vi gör som vi erfar vem vi är." Arthur Schopenhauer 1788 - 1860. Tysk filosof och författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar