söndag 13 januari 2019

Gnäll!

Skrev i min förra blogg om hur halt det blev efter det senaste tövädret. En decimeter nysnö gjorde inte saken ett dugg bättre. Maken skulle sin vana trogen ta hand om snön med hjälp av traktorn och det bar sig inte bättre än att han halkade och bröt foten. Efter ett besök i Mora, där de gipsade benet, så sitter han nu här och kan inte annat. 6 veckor ska gipset sitta på.

Själv så går jag numera inte utanför dörren utan broddar på skorna och en spark att hålla mig i. Förkylningen sitter i och jag känner mig allmänt gnällig. Jag skulle egentligen ha varit kyrkvärd idag, men jag orkade inte. Istället går jag här och tycker synd om mig själv.

Svärfar som bor på Björkbackens servicehem, blir bara tunnare och tunnare. Som en liten fågelunge ligger han i sängen och varken äter eller dricker. Man blir lätt lite deprimerad när man är dit och hälsar på, men personalen är fantastisk och pysslar med honom hela tiden.

I går var det julgransplundring i Almo by. Den fina bygranen togs ner av ett gäng pigga gubbar. De pigga damerna de var behjälpliga med glada hejarop.
Efter väl förrättat värv, så blir det tid för lite snack.
Nu ska jag nog börja med lunchen och jag tror ta mig tusan att jag ska ta mig en snaps!
  • Den som inte har lärt sig konsten att dricka, har inte lärt sig någonting alls." Nicolas Boileau  1636 - 1711. Fransk författare och kritiker.
 
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Bedrövligt Bosse! Jag trodde att du var vaccinerad mot fotbrytningar eftersom du aldrig har råkat ut för det tidigare, åtminstone inte vad jag vet. Hoppas du är gipsfri då jag kommer till Almo om sju veckor. Krya på dig!

    SvaraRadera