tisdag 1 januari 2019

2019

Den första dagen på ett helt nytt år. Man kan undra vad som ska hända, men som prästen sa på nyårsbönen i går, så kommer det troligen att bli en blandning av både glädje och sorg. Det är ju trots allt så som livet är.
Ja, jag var på nyårsbön igår. Jag var kyrkvärd och fick se kyrkan upptänd men alla levande ljus. Det var en fantastisk syn. En fin predikan och mycket vacker  musik. Det blev ett fint slut på 2018.
Vaktmästaren på väg att tända upp takkronorna

Ja, slut var det ju inte. Jag åkte hem och gjorde iordning de crepes med räkstuvning som jag förberett. Jag och maken åt, drack en starköl - Rommeheds mörka vinterlager - och sen blev det TV. Inte så stora utsvävningar utan alldeles lagom.
Man har varnat för kraftiga vindar idag, med nedfallande träd, men än så länge är det lugnt. Tyvärr varmgrader men ingen storm.
Dan före dopparedan. Krispigt kallt och vackert
Nyårslöften var det länge sedan jag slutade ge. I alla fall offentligt så det är ingenting man behöver gå och fundera över. Nu för tiden så hoppas jag istället; hoppas det ska gå bra för familjen och att de ska få vara friska, att barnbarnen ska trivas i skolan och att Edvin (äldsta barnbarnet) ska klara körkortet.

Just för stunden ska jag koka lite förmiddagskaffe. Ha det bra alla därute och en riktigt God Fortsättning på det nya året!
  • "Släpp det senaste året i det tysta vacuum i det förflutna. Låt det gå, för det var." Brooks Atkinson 1894 - 1984. Amerikansk författare
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar