torsdag 24 januari 2019

Segt

Nu har jag äntligen tagit mig för att skriva lite igen. Eftersom maken inte kan röra sig som vanligt, så sitter han gärna framför datorn och tittar på filmer med mera. Det blir därför lite mindre tid för mig att sitta där men nu har jag kommit på att jag lika gärna kan skriva på min IPad. Fiffigt va?

I måndags var vi till Mora och maken fick benet röntgat. Allt var perfekt och låg som det skulle så den resan var bara till glädje. Nu får han stödja lite lätt på foten och det tycker han är bra. Att balansera på 1 ben och borsta tänderna var väl ingen höjdare direkt.

Vi fick lite snö häromdagen men vi har fantastiska grannar så det har varit 2 st hit med maskiner och kört av gården. Fantastiskt. Det värmer i hjärtat.

Eftersom vi haft relativt kallt så blir det ganska mycket elda i spisen. Nu kommer makens idoga arbete med ved väl till pass. Så enkelt det är att bara kunna gå ut i vedboden och hämta in en korg med kluven, torr ved. Det är guld värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar