lördag 22 december 2018

Dan före dan före dopparedagen

Så står då julen alldeles utanför dörren. Skinkan är griljerad, rödbetssalladen gjord, revbensspjällen klara liksom köttbullarna och den rökta laxen. Ja, men då är det väl Ok då - nej det ska bli en liten Janssons frestelse också men den gör jag på julaftons förmiddag.
Förra året köpte jag en kasse med julmat. Det var jättebekvämt att bara packa upp men vi blev lite besvikna för det var väldigt mycket sill och vi äter inte så jättemycket av den varan. Nån liten sillstjärt bara men här var det tre burkar sill. Nåväl det kändes lite tomt att inte göra mat själv, så i år får det bli ett hemlagat litet, litet julbord.

Huset är städat (någorlunda) så nu tänker jag sätta mig i favoritfåtöljen och göra så lite som möjligt.

Med ovanstående vackra målning av konstnärinnan Natascha Aleksandrovna Jusopov vill jag önska alla som läser den här bloggen: En riktigt skön Jul!
  • "Julen börjar inte förrän den finns i hjärtat." Richard Roberts
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar