måndag 10 december 2018

Snö och mat

Nu vräker snön ner. Det är +-0 grader men i natt var det - 5. Buskar och träd är alldeles nertyngda så maken är ute och försöker ruska av den värsta tyngden. Flera träd har redan gått av.
Just nu sitter jag och tycker synd om mig själv. Jag har ont i munnen efter att ha varit hos tandläkaren som rensat tandfickor. Tur att dom finns men synd att dom behövs.

I går var jag och hälsade på i Svärdsjö. Flickan Rittal var inte alls blyg utan busade så det stod härliga till. Hon pratar en härlig blandning  av arabiska, svenska och engelska och mamma Baroa´a säger att hon får hjälp med sin svenska utav dottern (2,5 år)

Som vanligt blev jag väl undfägnad med god mat, denna gång med små knyten gjorda av pastadeg och fyllda med köttfärs, sedan kokades de i youghurt, en sallad av grönsaker och friterat bröd och en hemgjord pizza. Det fanns även pommes frites. Det var gott men speciellt pastaknytena var väldigt mättande. Efteråt blev det kaffe och en sorts "rulltårta". Otroligt gott.
Har även försökt att  få till det lite här hemma med bakning och sånt och jag upptäckte att makens egenhändigt gjorda träformar var perfekta att jäsa limpor i.

Har även hunnit med att göra klar ett broderi som ska lämnas till kyrkan.

 
 
  • Bland det bästa som skrivits på Facebook: Island har Allting, Norge har Storting, Danmark har Folketing och Sverige har Ingenting.
  •                                                                 Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar