lördag 5 augusti 2017

Äntligen

Nu har det efterlängtade regnet kommit. Jag var ute i trädgården häromdagen och tittade på mina Kransveronicor och de såg verkligen ledsna ut bladen hängde och jag undrade om de skulle överleva. Eftersom vi haft ett flertal vattenläckor i by på senaste tiden, så har det inte varit läge att vattna i landen heller. Krukorna har klarat sig med hjälp av de skvättar regn som kommit och som vi samlat i tunnor. Nu verkar det emellertid som det kan bli en riktig rotblöta. Skönt för fiskarna nere i ån också som fått leta efter små vattenhål mellan stenarna.....och för kantarellerna - inte att förglömma.
Finfint regnvatten
Kransveronican ser riktigt glad ut
I går var det "Lunch i ladan". Ett knytkalas för ett gäng grannar. Mycket trevligt och spontant. God mat och trevligt sällskap är verkligen inte att förakta.

Här i Hansgården händer det annars inte så mycket och skönt är det.
  • "Jag är osedvanligt tålmodig så länge som jag får det jag vill till slut." Margaret Thatcher 1925 - 2013. Storbritanniens premiärminister 1979 - 1990.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar