onsdag 5 juli 2017

Kyla och längtan

Makens mor, min svärmor gick bort häromdagen, hon somnade lugnt och stilla vilket känns skönt. Hon skulle ha blivit 93 år i slutat av augusti, så när hon blev krasslig så var det inte så mycket mer att vänta på. Nu har maken, hans syskon och hans far haft lite intensiva dagar. Mycket ska ordnas.

Sommaren framskrider så sakta men det kalla vädret består. Kyliga vindar förtar den värme som solen försöker att ge. Man hoppas hela tiden att "nästa vecka, då ska det väl bli varmare". Som tur är så har vi 10 dagars vistelse på Spetses att se fram emot. Varmt i vattnet och varma sköna dagar och kvällar. Ja, jag vet att jag dagdrömmer men just nu så fryser jag om fötterna och jag vill inte sätta på mig ett par strumpor för: "Det är ju juli för sjutton gubbar!"
Blått hav och doftande Pinjeträd
Ren avkoppling i skuggan efter en dag med bad
Lunch ute på stan
Ja efter dom här bilderna så längtar jag ännu mer.
  • "Bara det att ha ett ställe att längta till, är ett värde i livet." Barbra Ring 1870 - 1955. Norsk författare.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar