söndag 5 juni 2011

Shabby chic eller retro

Gamla grejer har blivit inne igen - retro eller shabby chic - kalla det vad du vill. Visst ät det kul att de gamla och ofta väldigt vackra brukssakerna kommer fram ur gömmorna. En del är väl kanske inte sådär väldigt praktiska att använda, men de kan i alla fall stå framme till prydnad.









Däremot verkar det som gamla broderier, inte är riktigt lika i ropet. Det tycker jag är synd. Tänk vilken kvinnokraft som finns nerlagt i alla dessa handarbeten. Dukar, kuddar handmärkta kökshanddukar och    mycket annat.                              
Själv tycker jag om sånt och känner en glädje när jag kan få visa upp en del av det som min mormor/farmor suttit och knåpat med på de få lediga stunder som de hade.





Till sist kan jag tala om att katten Nils nu ÄNTLIGEN kan få åka cykelkorg igen efter en lång vinter. Han låter som en hjälpmotor där han ligger. Maken får cykla flera rundor i byn innan han blir nöjd. Ja, vad är det man säger: som man umgås så blir man.

Vi ses!

1 kommentar:

  1. Goa Nisse!! Ja dom har sina böjelser katterna!
    Visst är det kul med gamla brukssaker, dom är så fina. Ha en skön nationaldag!
    Tack för uppvaktningen på butiksöppningen.
    Kram Susanne

    SvaraRadera