tisdag 5 oktober 2021

Upptäckter

 Jag pratade om gömda minnen förra gången och den här gången blir det lite åt det hållet också - fast större.

På min dator har jag som skärmsläckare gamla bilder och eftersom jag lagt upp bilderna i mappar så är det lätt att lägga in vad jag vill tänka och se tillbaka på. Ofta är det semesterbilder. Just nu rullar semesterbilder från Karpathos. En karg ö där jag och maken hyrde en 4-hjuling för att själva upptäcka ön.


 


 På vår rundtur så upptäckte vi en kyrka. Inga bostäder i närheten, utan mitt ute på "vischan". Naturligtvis gick vi in och tittade och då hittade vi det här:




Vilket arbete man lagt ner på båda att bygga upp den lilla kyrkan men också på att utsmycka den.

Att hyra en 4-hjuling är ett fantastiskt bra sätt att upptäcka platser lite utanför turiststråken. På lite större ställen hyr vi ofta bil för att komma ut på landsbygden, men på småöarna i Grekland blir det oftast 4-hjuling. När vi fortfarande var unga och morska då var det moped som gällde.

med moped på Spetses 1996

Har varit ute i trädgården lite nu på förmiddagen och dånet från Almoån hörs starkt. Regnet de senaste dagarna har ökat på flödet rejält. Om två veckor stängs vägen av för reparation av bron. Hoppas vattnet har sjunkit undan lite tills dess.

  • "Upptäckter är resultatet av planmässigt famlande." Karl Friedrich Gauss 1717 - 1855. Tysk matematiker och uppfinnare.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar